Návrat do minulosti

21.01.2017 20:01

…návrat do minulosti, aneb trochu nostalgie…

 

    Stáří má snad jednu dobrou vlastnost, že si člověk idealizuje věci ze svého mládí. Myslel jsem, že jsem vůči tomu imunní, ale zjišťuji, že se evidentně nevymykám z průměru.

    Už před delší dobou mě totiž popadla myšlenka na obnovu letadýlek z mého ranného modelářského období. Začalo to nevinně, pořádal jsem si staré fotky a při jejich prohlížení jsem se dojímal nad některými historickými fotkami a na druhou stranu jsem zjišťoval, že na některé modely nemám jedinou fotku, prostě nic. Přitom si dodnes pamatuji památný let – dneska by se řeklo A trojky – a vůni babího léta a čerstvě nalakovaného modelu. No a tím to začalo, začal jsem shánět plánky svých ranných modýlků a začal je stavět. Mnohdy to byla úleva od laminátů s velkých rozměrů, někdy únik k voňavému Kanagomu a nitrolakům…

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A tak jsem si po 50ti letech postavil ERO II, následoval podobný model Stříbrný Šíp, Káně a teď dokončuji Pelicana. Čeká mě bývalé Učko Mustang a klasický graupnerův Cirrus…. Oproti „ mejm současnejm potvorám“ to jsou prckové, ale zase mají přidanou hodnotu  v tom očekávání, jestli mi budou aspoň teď pořádně lítat. V minulosti se to o všech mých modelech nedalo jednoznačně říci, třeba Pelican nelítal a nelítal.

     Snad jediná změna je, že všechno dělám na rádio a snažím se dodržovat i původní kamufláže – tedy pokud si to pamatuji. A hraju si  tím, že mnohé modely stavebně vylepšuji s ohledem na novější materiály i mé zkušenosti…

    Venku mrzne až praští, v dílně mi voní čerstvě nalakovaná výškovka, mamina volá, že je připravena večeře -.to se ti důchodci maj…

Všem vám přeji stejnou pohodičku i v tomto roce a na Tři krále o krok dále…

 

06.01. 2017, RogerS.