Radosti " mrožíkování "

22.10.2017 10:00

Jak jsem „ vylepšoval „ Mrožíka…

…venku vlhko, takže nemůžu natírat pergolu ani vylepšovat „disajn“ svýho WV, v televizi nekoukatelná hysterie okolo voleb, naštěstí mi v pátek přišel dlouho očekávaný nový „blikající„ spínač od pana Růžičky. Po nastudování zapojení jsem se vrhl do práce… Mrožíci vědí, že dostat se do trupu je hodinářská práce – mraky drátů, místa minimum, přístup jak k penězům…Naštěstí jsem už s verzí pro blikání počítal při stavbě v prosinci loňského roku a tak mi zbývalo „ pouze udělat druhou větev…Jenže, zapojení „blikajícího„ spínače bylo trochu jiné než stávajícího blikače a tak jsem si řádně popřemýšlel a poté i zasakroval, jak to vše vlastně prodrátovat…Ale povedlo se a v pátek před půlnocí jsem si zkusmo i zablikal. Novou větev jsem zalil do izolační hmoty Plasti Dip a šel spát…V sobotu po rozednění jsem vše začal strkat do trupu Mrožíka – nadávaje mocným hlasem. Zcela jsem rezignoval na své osvědčené zvyklosti vedení elektriky v modelu a systémem K. M. apod. jsem nahňácal vše do trupu…Po odpoledním laškování na „maltě“ jsem nabil baterii  s vidinou, že si blikání nejdříve vyzkouším za šera.Vyjeli jsme s Mrožíkem za město a testovací let mohl začít…Rovněž jsem zkoušel nový přijímač od Futaby R 2008 SB bez telemetrie a chtěl jsem si „naladit„ dobu letu tak, abych neničil akumulátor podvybitím ( což už se mi při předchozích letech zdařilo a baterka mi to dala znát tím, že se na mě nafoukla J ).Mrožík lítal, blikal, pohoda. Natočil jsem 3,5 minuty motorového letu a cca 18 minut letového, když tu blikání ustalo…Zkusil jsem znovu rozsvítit, ale po chvilce opět výpadek. Přistál jsem v dobré víře, že jsem vybil baterky…Doma jsem dal baterky na nabíječku a v baterkách 54 % kapacity – tak proč mi to zhasíná??? Baterky opět do Mrožíka, konektor zapojen, mžik blikání a z Mrožíka se valí hustý dým…Vyškubl jsem konektor, ale dým se valil dán. Co vám budu povídat, smrad v dílně je ještě teď, rovněž tak mi nejdou umýt ruce a pořád ten smrad cítím …A co se stalo? Původně jsem si myslel, že odešel spínač blikání. Jaké bylo moje překvapení, když jsem všechno z trupu vykuchal a zjistil, že mi shořel tišťáček propojující křídla se spínačem – takový čvonč 2 x 1 cm. A příčina – sice byl tišťáček zalit izolační hmotou Plasti Dip, ale díky mojí nedočkavosti zřejmě hmota řádně nevyschla a krátké spojení bylo jen otázkou mini prostoru v Mrožíkovi. Takže vlastně štěstí v neštěstí – být to za letu, asi by chudák můj mořský tvor uhořel za letu ( takhle mám jenom přičmoudlý trup zevnitř ). Opět piplačka do půlnoci – nová kabeláž s novými konektory a snad už teď to bude bez ohňostroje…    Ještě badatelská zjištění – červená, zelená a bílá jsou vidět parádně, oranžová a modrá bídně. Blikání směrovky je nejlíp vidět. Osvětlená kabinka je dobrápouze  pro orientaci ptáků výše letících, měl jsem spíše  nasvítit trup. Snad příště. A s baterkama 3s/1800 v pohodě 5minut motorových a 25 minut se svícením. No, není ten Mrožík pašák…

22.10.2017 RogerS