RC soupravy 2

23.06.2013 21:27

Druhá RC souprava:
Amatérská proporcionální souprava - Tx 3 kanály, Rx 3 kanály ( směrovka, výškovka, motor ), později rozšířená na pěti kanál
Serva Graupner Varioprop šedá bez elektroniky + později žlutá ( micro 05 )

Protože jsem správně vyhodnotil své elektronické snažení, nechal jsem se snadno přesvědčit  svým velkým vzorem a kamarádem Frantou Bayerem k nákupu amatérské soupravy vyrobené lidmi, kteří tomu rozumí,  tuším v Teplicích. Musím se pochlubit, že proporciální vysílač jsem měl v České Lípě mezi prvními již v září roku 1974. Od té doby miluji babí léto, které mám navždy spojené s dvěmi šedými servy Varioprop, jež hýbají kormidly novotou vonícího Cirruse. Ten se poslušně, řízen kormidly, majestátně vznáší 2 – 3 metry nad zemí a  proletí  první desítky metrů řízen novou RC vícekanálovou proporcionální soupravou…
Později už to taková selanka nebyla, při učení létaly - kromě letadel i třísky – ale žádný učený z nebe nespadl. Když dnes vidím tehdejší přijímač, budí to úsměv, ale před těmi x lety to pro mě byl zázrak techniky…
Myslím, že jen těžko bych dnešním mladým vysvětloval, že jsem měl pouze j e d e n přijímač, žádné paměti ve vysílači atd.  A byl jsem šťastný jako blecha, když jsem nějakým – už nepamatuji jakým – způsobem sehnal 4 knoflíky Varty do přijímače…
Ale v té době se již v elektronice – byť jsme byli za dráty –začínaly dít věci – a já časem zatoužil po malém moderním přijímači – aspoň pro šest moderních serv s vlastní elektronikou. Jednoho dne jsem skutečně v Žitné v Modeláři vystál frontu a odnesl jsem si dvě béžová serva Futaba FP - S 7, jedno bratru, za 500,- Kč. Dodnes jsou osazeny ve vysloužilé V2 a stále i po těch letech spolehlivě fungují…
Nový šestikanálový vysílač a přijímač mi slíbil udělat kamarád. Po nekonečné story shánění součástek všude možně, jsme to sice dotáhli do konce, ale souprava nebyla spolehlivá. To byl pokyn, rozhlídnout se zase kousek dál a výš…ale to je zas jiná kapitola.
Tato zábava  se odehrávala  mezi  roky 1974 - 1981

obrázky jako tradičně v galerii

 

V České Lípě, leden 2012, © RogerS