ČESKOLIPSKÉ AEROVLEKY 2013 vážně i nevážně

23.06.2013 12:58

Je pondělí 22.4. a Českolipské aerovleky jsou již jen hezkou vzpomínkou. Dovolte mi proto tuto vzpomínku popsat z pohledu organizátora akce.

Říjen 2012 – akci je třeba dát do kalendáře a zvolit správný termín s ohledem především na počasí….

Únor 2013 – začíná fáze konkrétního zajištění, kdo přiloží ruku k dílu, co je třeba zajistit….

Březen – nervozita roste, možní sponzoři neberou telefony, ještě, že je aspoň spoleh na – sice chudé, ale…, Modelářství OK model…

Duben  – zima nekončí, naopak mrzne a padá sníh. Objednávám hrabla a jdu se do půjčovny zeptat na lyže pro Pipera…Pak mě však osvítí spásný nápad – jediný, kdo může změnit počasí je náš stařešina Lajdus…( a když je jediný – musí). Přitáhnout ho pod záminkou, že jsem mu připravil dobrý půllitr 10ti stupňového piva, byla brnkačka, donutit ho klečet pod křížkem bylo s ohledem na jeho artrózu složitější a spínání rukou vyřešilo pár kapek vteřiňáku… Dobrá věc se podařila – ve čtvrtek 18. 4. 25 stupňů – to bude víkend. Bohužel asi vynechal pár otčenášů kvůli pauzám na kuřivo a tak se nám trochu ochladilo…

Čtvrtek 18.4. – už dvě hodiny nosím věci do auta, vedro …

Pátek 19.4. – 10 hodin, začínáme se s plnými auty a vleky stahovat k letišti. Příjemný chládek na práci. Ve dvanáct hotovo, chlapci makaj jak o život, někteří si asi myslí, že dostanou již oběd…

Začínají se sjíždět první skalní piloti, montují se letadla, moje nervozita je pryč, vše je jak má být….

Lítáme, volají z daleka, že u nich prší. Tady díky našemu mágovi je pěkně….Jirka Chvátal je ještě pořád na cestě ( od rána )

Zprovozněna pípa. Letadla můžou jít spát do hangáru. Piloti se jdou bavit, ochutnávka papání začíná - tlačenka, jitrnice, jelítka, prdelačka, gulášek, stejky…

Sobota 20.4. – probouzíme se do chladného rána. Studený severák fouká napříč…Sjíždějí se další a další. V 10 brífink a začíná se lítat – vlečných je zatím dost. Hornoplošné vlečné tančí balet při přistání, kluci mají plné ruce práce. Ale lítá se a je pohoda….Po poledni vše utichá, stan a otevřené okénko na papání je k dispozici, ticho jako v kostele…

Po vytrávení opět jeden vlek za druhým, občas drobný šrám díky bočáku nebo únavě materiálu….Odpoledne utíká, den se krátí, dobrá večeře přijde k duhu….

Večerní diskuse o – třeba hnědém trpaslíkovi a jeho vztahu k černé díře zpestřují zábavu. Jsme sice zachumlaní do dek, ale je fajn…

Neděle 21.4. – protrhnu oko a nechce se mi věřit – modrá obloha, sluníčko, bezvětří.

Po vydatné snídani hurá nahoru – díky Jirko za nastavení motoru – i Piper si konečně přišel na své…

Trocha papání, trocha lítání a po druhé začínám balit…tahle šichta skončí až dlouho v noci – tohle nemám rád. Ještě pohled na prázdné letiště které se utápí ve sluníčku a já vím, že se sem zase brzo vrátím…

Velké poděkování všem, kteří přispěli pomocí k uspořádání této akce a vydrželi to se mnou.

Rovněž poděkování všem osmadvaceti pilotům za bezpečné lety a skvělou pohodu… A za rok ahoj…

 

Přidám ještě jeden pohled v řeči čísel:

Zúčastnilo se celkem 28 pilotů + jeden, který neopravitelně havaroval brzy po pátečním poledni

Pátek 19.4.

  • 7 vlečných – Jirka Hrobař ( 40 ccm )  Jirka Fíla ( 50 + 80 ccm ) + 1x Zlín 242 E, Jirka Kohout ( 58 ccm), Jirka Chvátal ( 160 ccm ), Franta Hájek ( 112 ccm ), Roger Svatoň ( 80 ccm )…
  • 12 větrońů – Fíla 2x, Kuchař 2x, Vodák, Svatoň, Hájek, Perkovič, Svoboda, Sibera, Kohout, Babický

Lítá se od cca 13 hodiny do 17 hodiny, poté drobný déšť

Sobota 20.4.

  • 9 vlečných, přibyl Lubor Sahánek ( 100 ccm ) a Jirka Petránek ( 160 ccm )
  • 27 větrońů, přibyla Vlašim ( Pavel Říha, Petr Mikolášek, Karlové Venclové,Jirka Trnka, Jirka Horálek, Tomáš Váňa, Roman Šulc, Pavel Balloš, Franta Leník, Petr Hynek, Jan Voldřich, Petr a Radek Janichovi  a Petr Diblík Létá se za studeného severáku od cca 10:15 do večera s přestávkou na oběd. Díky čerstvému severáku kolmo na dráhu postupně odcházejí vlečné ( Bivoj, Superstar, Skywalker…) či díky motoru i excelentní  Extra 300

Většina pilotů večer odjíždí do tepla domova, skalní se ze zimní výbavou hrnou do stanu….

Neděle 21.4.

  • Jirkova ( koblížek ) poslední vlečná zahajuje letový den – sluníčko, modro, bezvětří…
  • Poté, co Jirka Chvátal vdechnul život stávkujícímu motoru Pipera,  už zase poletování. Vlečné 4 ( Piper, MM, Bellanca, Pilatus )
  • Větroně -  ještě něco zbylo ( Kohout, Kuchař, Vodák, Fíla, Svoboda, Babický…

 

Vypilo se 93 piv, snědlo něco mála z prasátka, trocha buchet z maminčiny trouby, padlo pár flašek, ztrestali jsme pár mozečků. Jeden Drak R.U.M nahoře bez skončil v poli… 

Přibylo několik prvenství:

  • smutné drží Standa Perkovič – zlomil spojku křídla v pátek při prvním startu (13:53 )
  • přistání na největší vzdálenost – Karel Vencl mladší zvítězil o fous před Petrem Mikoláškem ( že by se to ve Vlašimi trénovalo? )
  • v soutěži o největší lžíci bagru zvítězil opět Karel ( nezaváhal a naložil do Blaníčka tak, že zasypal i přijímač…)
  • titul nejlepší chodec vybojoval Jirka Kohout za dloooouhé  putování za šňůrou
  • z největší vzdálenosti přijel Jirka Chvátal
  • Jiří bylo nejčastější jméno ( 8 kousků ) před Vladimírem ( Jiříkům gratulujeme )
  • Největší rámu udělal Radek Janich – zrušil „ Bíče „
  • Nejvíc mě překvapili naši –Jirka Hrobař a Vláďa Kuchař – lítali jako rodní bratři a jako z partesu
  • Největší škodu nám způsobil koblížek – odřel nám kolík u dráhy . Ty jeden….
  • Nejšťasnější jsem byl já, jednak, že to dobře dopadlo, druhak,  jaké mám bezva kamarády

A to je vlastně všechno

22.4.2013 RogerS

PS: pár fotek najdete tady: rodzr.rajce.idnes.cz/CESKOLIPSKE_AEROVLEKY_-_patek_19.4.2013/, a tady: rodzr.rajce.idnes.cz/CESKOLIPSKE_AEROVLEKY_-_sobota_20.4.2013/ a tady: rodzr.rajce.idnes.cz/CESKOLIPSKE_AEROVLEKY_-_nedele_21.4.2013/