Co nám přinese rok 2022 ?

17.06.2022 14:48

Co nám přinese rok 2022 ?

 

     Vánoce i Silvestr je za námi a před námi dlouhý nový rok. Jaký bude? Samozřejmě, že takový, jaký si ho uděláme, ale v poslední době vnější, převážně neovlivnitelné události, nám náš život značně komplikují. Jsem dalek lkát nad rozlitým mlékem, ale spousta věcí náš každodenní život denně ovlivňuje a nelze je pominout – ať je to nesmyslná ochrana čehokoliv, neskutečná opatření kolem covidu, či neustálé zarudlé či zelené  bláboly ve všech médiích…

     Naštěstí je tu ale modelářství a hlavně parta lidí kolem letadýlek, kteří dokáží vnést do každodenní rutiny klid, pohodu a potěšení z krásných modelů a poletování s nimi. Co nás tedy čeká, nepřijde-li nějaká mimořádná událost?

     Tuto zimu jsme se vrátili do haly užívat si i v zimě létání . Minulé zimy nám to covid, spíše však nesmyslná nařízení nedovolila. Je to príma zpestření, když kvůli zimě není poletování venku zrovna příjemné.

         

    Díky relativně teplému Novému roku se nám povedlo i Novoroční polétání – byť v předchozích letech nás bývalo podstatně více…

    Jako každý rok máme naplánováno několik vlekařských akcí, první se uskuteční v dubnu na UL letišti v Hrušovanech protože naše mateřské letiště na Ramši už víc jak 5 let úspěšně blokuje místní zemědělec. Snad nám covid tuto tradiční akci neovlivní tak, abychom ji museli, jako v roce 2020, zrušit. Další podobné akce proběhnou v Hrušovanech v červnu, září a říjnu. 

 

         

    Rovněž se připravuji na letošní poletování v Apeninách. Po covidovém období jsme se do Itálie dostali v září loňského roku a objevili jsme spoustu dalších nádherných kopců, které doufám, letos vyzkoušíme. Rovněž jsem se pustil do stavby menšího modelu Swift 2,8 m na blbnutí v horách. Snad se mi do května model podaří dostavět.

         

    Kromě Swifta jsem se pustil do stavby historického větroně SUP. Originál je z roku 1922, takže to bude důstojné připomenutí stého výročí vzletu Supa konstruktéra Voříška. Stavba pomalu pokračuje a SUP se již rýsuje…

           

    Zima slouží i k tomu, aby modelář poopravil pochroumané modely a řádně je připravil na novou sezónu. Mně se vloni to pochroumávání dařilo více než málo a tak mám stále co napravovat. Nebyly to žádné fatální havárie, spíše pomalá a především špatná rozhodnutí při přistávacím manévru – především nízká rychlost. Za všechny ty havárie uvedu jednu – úplně prázdné letiště, klid, dobré přistání a vzápětí srážka s kuželem na hraně plochy – no nezabili byste toho pilota?  Naštěstí to odnesla jen náběžka nového modelu VIPER, ale oprava na skoro maketě byl „pěknej vopruz“ a zbytečná ztráta času …

    Protože stále rád soutěžím, přibral jsem si ke svaháčům a lehoušům RCEV ještě ERES. Jeto taková relaxace a především – přijedu na letiště, vyndám mrňavýho lehouše s ještě mrňavějšími baterkami a lítám do alelujá – no není to paráda? Na RCEV jsem si dopřál nového Djangouška a na ERES jsem postavil ze stavebnic dva modely. Sezóna 2022 ukáže, jak jsem na tom ve srovnání s konkurencí. Na druhou stranu, jsem ve věku, kdy si užívám už jen to, že ještě mohu lítat, tak jsem v klidu…

          

    A samozřejmě kromě větších modýlků si občas střihnu i prcky – na zálet čeká BačaFun s plováky, reinkarnovaná Extra 260-21, či malá Cessna 150 o rozpětí kolem 600 mm. Ještě v krabici je model Swift 3D o rozpětí 1300 mm – jen, co bude trocha místa na stole, začnu lepit …

           

    Takže plány na letošní rok jsou, uvidíme, co s nimi udělají ty vnější neovlivnitelné vlivy. Důležité každopádně bude, udržet si nadhled nad neovlivnitelnými bláznivinami a mít kolem sebe co nejvíc kamarádů s kterými se je možno normálně bavit a těšit se z normálních věcí.

 

     Takže vzhůru do té sloty a k tomu přeji  pevné zdraví a pokud možno pohodičku– nejen při modelářství.

 

RogerS, na tři krále 2022