Čtvrté období - Futabí:

23.06.2013 21:35

FC 18, FC 28, FX 30

Když Simprop ve světě vyklidil přední pozici konkurenci, Futaba nezaváhala. Já jsem naštěstí byl u toho, a v říjnu roku 1996 jsem si přivezl domů novou FC 18 s výměnným VF modulem od Pelikánů ( tehdy ještě malý krámek ). Pro mou tehdejší potřebu to bylo neskutečné rádio. Nejdříve jsem se úplně ztratil v návodě, ale díky kamarádům a nutnosti jsem brzy pronikl i do tajů programování.Musím říci, že FC 18 mě i řádně pozlobila – díky ní , respektive, zlobícímu VF dílu jsem během dvou hodin rozbil dvě F3B ( po delší době lítání  se VF díl ohřál a omezil se dosah na 10 - 15 m ). Výměna modulu vše vyřešila, modely mi to však nevrátilo.

Převažující pozitivní zkušenosti mě však postrčili k dalšímu krůčku – v listopadu roku 1999 jsem koupil s Dejvicích novou FC – 28. Teď jsem se teprve zapotil snávodem…Byla to však jednoznačně správná volba. Díky tomu, že lítám různé typy modelů, s Futabou nebyl žádný programovací problém. Trochuzlobila tlačítka menu, ale vždy se povedla oprava v Čechách.

Když se u nás objevila v roce 2008 nová vysílací frekvence 2,4 GHz a poté FX – 30, bylo jasno, v srpnu jsem se mazlil s novou futabkou na 2,4 MHz – a mazlím se s ní dodnes.

Zkraje jsem si pořídil i modul 35 MHz – to aby přechod nebyl tak kách.. Když si však člověk zvykne na svobodu 2,4 GHz…modul 35 MHz jsem záhy odložil a již čtvrtý rok lítám jenom na 2,4 GHz. Je pravda, že jsem zažil i jednu ne úplně vysvětlenou totálku ( nejspíše accu – po zimě nerozhejbaný NiMh, chladno a místo nabíjení na druhý den – Ponorka, první soutěžní let v neděli a dost velká rychlost… ), ale jinak musím říci, že jsem nikdy pro své modely neměl lepší rádio.

Tato radost s Futabou trvá od   roku 1996 do teď a doufám, že ještě dlouho vydrží.

Psáno v červnu 2012

RogerS