FX-32 po dvou letech provozu

30.01.2016 22:03

 

 

Letí to neskutečným tempem, takže stručně:.

Jediná zásadní změna je, že nám exnul dovozce robbe . Dopady uvidíme.

 A i přestože mnozí nedočkaví modeláři zhýčkaní permanentní agitací na udržitelný neustálý rozvoj všeho – tedy „požadovatelé“ permanentních změn, nemohou být s Futabou  spokojeni, protože nechrlí inovační změny jak na běžícím pásu, já si myslím, že jsem nákupem FX – 32 neprohloupil.

Stále je pro mě prioritou bezpečný provoz modelu – byť i za cenu absence mnohých konkurenčních krásných vychytávek. Ale po pořádku…

 

 

Hardware – po dvou letech služby, tedy cca 170ti provozních hodinách jsem zaznamenal pouze jediný problém, který znám i z FX – 30 – začal zlobit jeden přepínač, potažmo je problém s miniaturními konektory vedoucími do základní desky.  Akumulátory stále bezproblémově  drží s výdrží na jedno nabití přes 10 hodin – mám však trvale vypnuté podsvícení displee. Dotykové kolečko mi stále dělá  problémy, občas jakoby nebyl přesně detekovaný dotyk – ale smířil jsem se s tím, že nejspíš mám jenom  „ nepřizpůsobivé „ prsty, ale už jsem si zvyknul.

 

Software – využívám všechna „ futabí „ pásma  a ani v této oblasti jsem nezažil nepříjemné překvapení. Vše od FHSS až po FASSTest   funguje bez problémů, pouze měnící se barvičky na vysílači signalizují vysílací pásmo

 

Telemetrie – sice vždy s trochou tápání při nastavování dle cizojazyčných návodů, mohu říci, že jsem nezaznamenal problém

 

Fyzicky provozuji čidlo GPS ( F 1265 ) ve větroni Kmotra. Konečně jsem si dokázal přizpůsobit povídání „ do ouška „ dle svých požadavků, takže přes vypínač mi to hlásí výšku nebo vário, případně okamžitou rychlost…Sice závidím „ jetíkům „ jejich krásné české hlášky, ale…

 

 Vário s výškoměrem ( F 1733 ). Provozuji v elektrovětroni a funguje podobně jako GPS. Člověk si musí trochu zvyknout na systém pípání varia, ale za ty peníze, co bych chtěl…

 

Teploměr  (F 1713) do 125 o C funguje rovněž bez problémů. Pouze jsem měl pro mou potřebu koupit teploměr do 200 o C. 125 o C  je  pro měření teploty válců motorů pod haubnou málo...Trochu mě mrzí, že toto zařízení nemluví, dá se pouze nastavit alarm na požadovanou teplotu. A koukat na displej jaksi nejde, že???

 

Čerstvě jsem si pořídil do nové vlečné ještě čidlo GPS II od ( No 6722 ) Power Boxu. Zatím nebylo ve vzduchu, ale slibuji si od toho pokročilejší zobrazování letové dráhy včetně všech potřebných dat  ve skutečném terénu…

 

Přijímače – provozuji vše, od  FASSTest  R 7008SB a R 7003SB  přes starší typy FASST přijímačů ( 6004, 6106, 608FS i 6008HS, 6014 FS, 6014HS,  6303SB , 6308SBT atd, ba i s čínské klony) až po nové R 2106GH na S-FHSS – vždy bez problému. Párování přijímačů je velmi jednoduché, taktéž změny módů a kanálů u některých přijímačů – obé využívám k plné spokojenosti. Dlužno podotknout, že můj vysílač vysílá se softwarem před účinky „ všesjednocujících „ evropských změn…

 

S BUS – prostě funguje. Vyplatí se to použít spíše do větších letadel, kde je kabeláž na pevno. Díky převodníku SBE 4 lze sympaticky kombinovat přijímače s S BUS servy a neS BUS servy – vše bezchybně chodí. Výborné jsou robustní konektory se západkou pro spojení mezi křídlem a trupem.

Nevýhodou toho všeho je relativně vyšší cena… Vyzkoušel jsem S Bus serva BLS 272 SV, BLS 175 SV a S 3470 SV v modelu s benzínovým pohonem a malá serva S 3172 SV a S 3174 SV ve větroních. Vše na HV a vše chodí jak má.

 

Závěr:

S trochou nadsázky říkám, že kdyby se do DS 16 montoval přenosový systém FASSTest, vzniklo by nejlepší rádio na světě…

Tak uvidíme, až se objeví avizovaná novinka od Futaby 18 SX…

 

 

Červen 2015, Česká Lípa

RogerS