...hurá, konečně letos poprvé na kopci….

09.05.2019 14:43

...hurá, konečně letos poprvé na kopci….

 

    Je to neskutečné, ale teprve dnes jsem se dostal letos poprvé na kopec. Víkendová „ blbá „ předpověď na závody F3F na Rané se téměř naplnila, v sobotu se nelítalo a v neděli to sice odlétali, ale… Já zatím udělal aspoň kus práce v dílně na novém ASW

    Počasí je takové jaké je, ale nabité baterky do svaháků mi nedaly spát a tak jsem využil dnešní větrný a hlavně relativně teplý den na výlet na místní kopec. Vyrazil jsem pln očekávání na kopec nad Bukovinou na jihovýchodní až jižní vítr. Když jsem tam dorazil, uvědomil jsem si, že jsem tady nebyl přinejmenším 10 let, spíše více. Kopec byl podstatně víc zarostlý, ale na polítání to ještě dá…

    Sestavil jsem Soneta a ve větru 5-7 m/s ( v nárazech i více ), jsem si půl hodinky krásně poletoval. Musel jsem se krotit, od listopadu jsem se svaháčem nelítal a ke všemu jsem tam měl novou, větší výškovku. Ale Sonet je hodný éro a za chvilku jsme si už vychutnávali první pěkné bublinky. Trochu jsem poladil – vzhledem k jiné výškovce - výchylky a pak jsem se už jenom vozil…A docela mi dělalo radost lítat zase trochu rychle, ne jen se ploužit jako se stopalcovkou...

    Díky tomu, že nad svahem byla místo dávného pole nádherná louka, bylo i přistání jako do peřin. Paráda. Pomalu stáčející se vítr mě ale vyhnal a tak jsem se rozhodl navštívit ještě další „ starý kopec“ u vodárny nad obcí Jezvé ( jih ). Tam ale foukalo již o poznání míň a hlavně přes boční les spíš od východu. Letadlo jsem už ani nevytáhl…

    Takže návrat domů a spokojenost…

 

08.5.2019

RogerS