...první letošní zálet ...

17.08.2020 20:34

 

...první letošní zálet ...

  

         Tak první moje dokončené letadlo v roce 2020 k plné letuschopnosti bylo konečně ve vzduchu... 

Nepočítám – li skluz z ruky minulý týden, který potvrdil mé obavy, že bude pohon slabý, dal jsem si tuto krásnou neděli dva startíky po cca čtvrthodině.  S novým silnějším pohonem o stejné váze. A ASK 14 nezklamalo a lítalo jako z partesu. Je to replika dle plánu Graupner ze 70-tých let minulého století, maličko inovovaná dle současného stupně modelářské techniky.

            Rozpětí 2300 mm, váha 2250 g, elektromotor Turnigy, regulátor 40 A, accu Lipo 4s 2700.

Po cca půlhodině lítání zůstalo v akumulátoru cca 63 % kapacity, na plný plyn stoupá ASK 14 prakticky kolmo vzhůru, na půl plynu realisticky…

            Použitý profil E 205 dává éru svižnost, přesto kroužení v termice na minimálce je pohodové. Ještě musím doladit klopný moment od brzdiček, měl jsem moc potlačeno.

            No a aby to nebylo jenom nej, nej, ztratil jsem svojí blbostí koncový oblouk na jednom křídle. Když jsem éro nakládal do auta, brknul jsem koncem křídla o futra a oblouk visel na kousku – to vydrží… No nevydrželo a když to ve vzduchu ulítlo, dost jsem musel trimovat křidélka – pak že koncové oblouky nemají vliv…

            Přátelé, přeji i vám hezké polítání a těším se na létání někde a někdy společné...

A finišuji na ASW 28-18 a Zmiji. A sbírám odhodlání na znovuzálet Extry 330...

 

 

26.04.2020

RogerS