Sezóna létání zdárně pokračuje

04.12.2023 08:45

 

Sezóna létání zdárně pokračuje

aneb

co nového mezi modeláři 2023

 

 

            Po rozlétání na dubnové akci pořádané RCMK Česká Lípa v Hrušovanech se sezóna rozběhla naplno a piloti si přišli řádně na své…

            V květnu jsem absolvoval další cestu do italských Apenin za kouzlem létání na horách. Letos nám sice počasí nebylo moc nakloněno, ale dobré jídlo a pití, bezvadná parta a neskutečná pohoda na  nádherných svazích, prakticky bez lidí, nás stále uvádí do tranzu. K tomu nádherné modely a  - a za rok pojedu, doufám, zase… Letos jsem začal malinko přezbrojovat a zalítl jsem k plné spokojenosti nového „ malého „ Swifta. Doufám, že příští rok se povede dokončit i ostrá varianta Swifta a Elsa bude mít plnohodnotnou konkurenci. Kolegové zalétali také dvě šestimetrové ETY, byla to jízda...

            Letos jsem „stihnul“ i akci Aerovleky v Háji začátkem června. Komorní akce za nádherného počasí se mimořádně vydařila a slunečný víkend jsme pěkně prolétali. Jedinou skvrnou byla technická závada na mé Extřičce – střihl se mi šroub u vrtule…

            Po návratu následovala tradiční červnová vlekařská akce ve Vlašimi. Komorní akce se spoustou kamarádů a dobrým papáním byla jako vždy úžasná…

            Začátek prázdnin znamená vlekařskou akci v Hrušovatech 3v1. Akce za slušného počasí a se spoustou lidiček zdaleka i zblízka se povedla. Přispěly k tomu dobroty od Luboše i spousta vylepšení zázemí kouzelného hrušovanského letiště. Dokonce bylo možno si pobyt prodloužit na celý týden a někteří odvážní jedinci to i využili. Létání nádherné, počasí vynikající, jen ty létající pokličky z Moravy tomu dávaly pitoreskní zabarvení…

            Srpen přinesl akci Tábor Raná, které jsem se letos zúčastnil již po dvacáté prvé. A i letošní rok byl nádherný a já osobně si užil létání dosytosti. Svaháky, lehké poletuchy všeho druhu, vlekání, historici… K tomu staří známí, dobré jídlo a nádherné modely…

Zase se mám na co rok těšit…

 

            A srpen nabízí i poletování v Krkonoších na již tradiční kótě 484. Letos se akce nesla v duchu oslav šedesátin a byla obzvlášť vydařená. Klasicky dobrá krmě, dobří lidé a nádherná letadla…

            Do konce letové sezóny ještě pár akcí zbývá, rád se na nich se všemi kolegy uvidím. A pak již vánoce a robotárna v dílně. Doufám, že mi nová stavební sezóna přinese pro další rok konečně dokončeného Pittse, Supa a Z 226 MS..

 

            A  nádherná letadla a parádní pohodu snad přiblíží ještě pár fotek.

 

21.8.2023

RogerS